Billboardy nie odeszły do lamusa

billboardy w Tokio

Mimo rozwoju technologii internetowych tradycyjne billboardy nie wyszły z użytku. W ogóle reklama zewnętrzna doskonale funkcjonuje, mimo że coraz więcej ludzi poza domem używa smartfonów. Jednak przestrzeń fizyczna to naturalne środowisko człowieka.

Billboardy to duże przestrzenie na których widnieje przekaz reklamowy. Nic nie zastąpi efektu jaki może dać dobrze zaprojektowany i dobrze zlokalizowany billboard. Odpowiednia lokalizacja to jeden z podstawowych warunków, aby kampania billboardowa przyniosła oczekiwane rezultaty.

Oczywiście bardzo często łączy się różne rodzaje reklamy: zewnętrzną, internetową, telewizyjną, radiową, gazetową w jedną kampanię. Jeżeli chcemy uruchomić taką “totalną kampanię reklamową” bardzo istotne jest by przekaz był spójny pod kątem zarówno treści jak i grafiki. W przypadkach takich kampanii mamy zazwyczaj jedno, dominujące hasło, jeden motyw graficzny, często jeden bohater będący twarzą akcji reklamowej.

Billboardy mogą mieć zastosowanie w przypadku kampanii lokalnych, krajowych a także globalnych. W przypadku większych kampanii treść może być dostosowywana do specyfiki danego miejsca, jednak główne założenia reklamowe zazwyczaj pozostają takie same.

Author: admin